La flama de la llengua finalitza el seu viatge a Mallorca
Demanen que no reculi l'ús del català i que sigui present en tots els àmbits socials
L’Aemet preveu acumulacions de fins a 30 litres per metre quadrat en una hora al sud de Mallorca i fins a 60 litres en dotze hores arreu de l’arxipèlag
6
La Delegació Territorial de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) a les Illes Balears ha activat aquest dijous l’avís taronja al sud de Mallorca per pluges intenses a partir del migdia. Segons la previsió, es poden acumular fins a 30 litres per metre quadrat en només una hora, amb risc de tempestes localment fortes i precipitacions persistents.
A més, tot l’arxipèlag es manté en alerta groga per ruixats i tempestes que podrien deixar acumulacions de fins a 60 litres per metre quadrat en dotze hores tant a Mallorca com a Menorca, Eivissa i Formentera.
L’episodi d’inestabilitat afectarà especialment les Balears entre les 12 h i les 22 h, tot i que l’Aemet ja havia activat avisos des de primera hora del matí davant la previsió d’un augment de la intensitat de les precipitacions al llarg del dia. La situació també pot anar acompanyada de ratxes fortes de vent i aparat elèctric.
A través de les xarxes socials, Aemet Balears ha insistit en la necessitat d’extremar la prudència davant possibles inundacions puntuals, especialment a zones urbanes i torrents, i recomana evitar desplaçaments innecessaris durant els moments de més intensitat de la pluja.
La previsió meteorològica apunta a una jornada marcada pels cels ennigulats o coberts i per tempestes localment fortes a diverses zones de les Illes.
Davant aquesta situació, l’Ajuntament de Palma ha informat que es tancaran de manera preventiva els parcs de la Riera, Can Terrers i Bellver a partir de les 12.00 hores d’aquest dijous i fins divendres a primera hora, previsiblement fins a les 8.00 hores. El consistori assenyala que la reobertura dependrà de l’evolució de les previsions meteorològiques.
A més, Cort també ha comunicat el tancament preventiu del passeig de la Sagrera mentre es mantengui activa l’alerta per pluges.
Les Balears formen part de les comunitats autònomes amb avisos meteorològics activats aquest dijous. També hi ha alertes importants a la Comunitat Valenciana, on l’Aemet ha decretat l’avís taronja per precipitacions que podrien deixar fins a 40 litres per metre quadrat en una hora.
Amb l’avís taronja existeix un risc meteorològic important, amb possibilitat d’incidències en activitats quotidianes i a la xarxa viària, mentre que l’avís groc no implica un risc general per a la població, tot i que sí que pot afectar activitats concretes a l’exterior.
Demanen que no reculi l'ús del català i que sigui present en tots els àmbits socials
Unes 1.500 persones han sortit a Palma en les manifestacions convocades per a aquest matí pels principals sindicats
Hi ha compradors que arriben a pagar 100.000 euros per parcel·les de 7.000 m²