Una església de Palma transforma el seu santuari en un espectacle audiovisual inèdit
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Comença la campanya de recollida d'oliva, però enguany esperen produir la meitat d'oli
Comença la campanya de recollida d’oliva per a la producció d’oli a Eivissa. Un equip d’IB3 ha visitat la finca de Can Benet, un dels olivars més extensos de l’illa, per conèixer de prop tot el procés. Enguany n’esperen una producció un 50 per cent inferior.
El moment idoni per recollir l’oliva és quan, aproximadament, una quarta part del conjunt ja ha madurat. Com succeeix ara a les oliveres de l’antiga Finca de Can Benet, a la vall de Benimussa. La recol·lecció comença tirant a terra els fruits dels arbres. Posteriorment, es carreguen en camions per transportar-los al trull.
Les diferents etapes d’aquesta maquinària industrial s’encarreguen de netejar les olives de les fulles i la brutor. Aquí es produeix el seu premsat i altres dues etapes donen com a resultat un oli d’oliva verge extra, el primer que es va començar a comercialitzar a l’illa d’Eivissa.
El seu sabor està definit per la seva composició: 90 per cent varietat arbequina i 10 per cent, picual. Enguany esperen produir la meitat d’oli que l’any passat.
La major part de l’oli es queda a supermercats i restaurants de l’illa, i només un 10 per cent s’exporta. Aquesta plantació suposa aproximadament un 4 per cent de tot l’olivar productor d’Eivissa. Una illa amb una tradició d’oli d’oliva mil·lenària.
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Alguns dels animals que hi havia han mort
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre