En una temporada en la qual l’arribada de turistes s’ha incrementat, el transport discrecional assegura que els resultats no han acabat d’acompanyar. Principalment pel que fa a la contractació d’autocars per a excursions que ha davallat, enguany, un 20% alhora que les empreses han hagut de pagar taxes per aparcar en algunes zones com sa Calobra.
Un any més i tot i les inspeccions que hi ha, diu el sector, també ha hagut de conviure amb l’intrusisme, especialment a Eivissa. Persones i vehicles sense targeta administrativa que exerceixen la seva professió sense cap garantia.
Pel que fa a la flota, tot i que a les Illes, en els darrers anys, moltes de les empreses han invertit una gran quantitat de doblers a comprar autocars nous, el sector demana la implicació de l’administració autonòmica. Uns estímuls, diuen, per incentivar-ne la renovació.
Espanya és, de fet, un dels pocs països on s’estableix una edat de jubilació als vehicles destinats al transport públic: 16 anys com a màxim, en el cas del transport escolar.
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos