Intervenen més de 1.600 falsificacions a Porto Cristo
La Guàrdia Civil ha inspeccionat dos comerços i investiga quatre persones per delictes contra la propietat intel·lectual

La reforma del Codi Penal endurirà les penes per atropellament, que passen de quatre a nou anys
Imatge d'arxiu. /EUROPA PRESS
52La Direcció General de Trànsit (DGT) ha registrat 330 accidents a les Illes Balears l’any 2017 en els quals va estar implicada una bicicleta i, a escala nacional, un total de 3.856 accidents en els quals van morir fins a 44 ciclistes, segons les dades provisionals facilitades pel Govern en resposta a una pregunta parlamentària realitzada pel portaveu del PSOE en matèria de seguretat viària, Pablo Bellido, segons recull ‘Europa Press’.
La xifra de morts, que recull els nombres entre gener i octubre de l’any passat, suposa un increment pel que fa a les defuncions registrades en el mateix període de 2016, ja que en els primers deu mesos d’aquest any van morir 30 ciclistes.
Alacant i Castelló són les províncies que més víctimes han registrat en les seves carreteres, amb quatre ciclistes morts cadascuna, seguides de València i Madrid, amb tres. També Castelló lidera el rànquing els accidents amb bicicletes implicades amb 422 sinistres, al costat de Balears (330) i Sevilla (316).
Aquestes xifres es coneixen enmig de la tramitació al Congrés de la reforma del Codi Penal, proposta pel PP, per endurir les penes per atropellament a ciclistes.
En el text presentat, els ‘populars’ aposten per qualificar sempre com a imprudència greu la conducció que atempta contra la integritat de les persones en els següents tres supòsits: quan es comet un delicte contra la seguretat viària per excés de velocitat, quan es fa sota la influència de drogues, o sota la influència d’alcohol.
Anys de presó
Fins ara, el jutge valorava si la imprudència havia estat greu, menys greu o lleu, d’acord amb les circumstàncies concurrents en el fet. Amb la nova regulació proposada, en qualsevol d’aquests tres supòsits no cabrà marge d’interpretació i es considerarà imprudència greu en qualsevol cas. Les penes màximes passen així de quatre a nou anys.
La Guàrdia Civil ha inspeccionat dos comerços i investiga quatre persones per delictes contra la propietat intel·lectual
Travessava el pas de vianants amb la seva família quan un cotxe els ha envestit
Vuit persones han resultat ferides, entre les quals dues dones traslladades en estat crític a l'hospital de Son Espases
La Guàrdia Civil investiga l'atac a set autobusos, d'una de les empreses concessionàries, que han patit danys amb diversos vidres romputs