Un home de 82 anys mata presumptament la seva dona amb una arma de foc a Puigpunyent
En arribar els sanitaris d'emergències, han trobat el presumpte agressor ferit per arma de foc i l'han traslladat en estat greu a l'Hospital de Son Espases

La reforma del Codi Penal endurirà les penes per atropellament, que passen de quatre a nou anys
Imatge d'arxiu. /EUROPA PRESS
21La Direcció General de Trànsit (DGT) ha registrat 330 accidents a les Illes Balears l’any 2017 en els quals va estar implicada una bicicleta i, a escala nacional, un total de 3.856 accidents en els quals van morir fins a 44 ciclistes, segons les dades provisionals facilitades pel Govern en resposta a una pregunta parlamentària realitzada pel portaveu del PSOE en matèria de seguretat viària, Pablo Bellido, segons recull ‘Europa Press’.
La xifra de morts, que recull els nombres entre gener i octubre de l’any passat, suposa un increment pel que fa a les defuncions registrades en el mateix període de 2016, ja que en els primers deu mesos d’aquest any van morir 30 ciclistes.
Alacant i Castelló són les províncies que més víctimes han registrat en les seves carreteres, amb quatre ciclistes morts cadascuna, seguides de València i Madrid, amb tres. També Castelló lidera el rànquing els accidents amb bicicletes implicades amb 422 sinistres, al costat de Balears (330) i Sevilla (316).
Aquestes xifres es coneixen enmig de la tramitació al Congrés de la reforma del Codi Penal, proposta pel PP, per endurir les penes per atropellament a ciclistes.
En el text presentat, els ‘populars’ aposten per qualificar sempre com a imprudència greu la conducció que atempta contra la integritat de les persones en els següents tres supòsits: quan es comet un delicte contra la seguretat viària per excés de velocitat, quan es fa sota la influència de drogues, o sota la influència d’alcohol.
Anys de presó
Fins ara, el jutge valorava si la imprudència havia estat greu, menys greu o lleu, d’acord amb les circumstàncies concurrents en el fet. Amb la nova regulació proposada, en qualsevol d’aquests tres supòsits no cabrà marge d’interpretació i es considerarà imprudència greu en qualsevol cas. Les penes màximes passen així de quatre a nou anys.
En arribar els sanitaris d'emergències, han trobat el presumpte agressor ferit per arma de foc i l'han traslladat en estat greu a l'Hospital de Son Espases
Els Bombers de Mallorca hi haurien detectat dos focus
Temperatura, vent, humitat i pluja són valors que permeten estudiar amb més detall el clima de diferents indrets
L'home, de 82 anys, ha passat a disposició judicial i s'ha acollit al seu dret a no declarar