L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Durant els quasi 11 mesos de funcionament, aquest servei "controlar la pandèmia i evitar l’entrada de possibles nous casos de covid-19 positius a les Illes" ha suposat un cost per l'IB-Salut d'aproximadament 8,3 milions d’euros
Imatge d'arxiu.
76Les Balears aixecaran el pròxim 31 d’octubre els controls sanitaris per la covid-19 a ports i aeroports per a tots els passatgers provinents d’arreu de l’Estat. Seran en total quasi 11 mesos que, des del passat 5 de desembre de 2020, l’IB-Salut va posar en marxa aquests controls amb l’objectiu de “controlar la pandèmia i evitar l’entrada de possibles nous casos de covid-19 positius a les Illes”, segons assenyala un comunicat la Conselleria de Salut.
El departament que dirigeix la consellera Patrícia Gómez ha decidit desactivar aquests controls als ports i aeroports per als passatgers estatals tenint en compte l’alt índex de vacunacio a Espanya, amb el 78 % de la població en pauta completa, i la baixada de la incidència acumulada a catorze dies, de 41 casos per cada 100.000 habitants.
Aquest operatiu de control de la covid-19 per protegir la població durant les diverses onades de la pandèmia, quan la incidència de la malaltia era més alta, assenyala el comunicat, i per garantir una mobilitat segura de la població entre les diferents comunitats autònomes ha suposat un cost pel Servei de Salut d’aproximadament 8,3 milions d’euros durant els quasi 11 mesos de funcionament.
Durant aquest temps Salut ha fet 822.820 controls als ports i aeroports (486.313 a Mallorca; 109.775 a Menorca; 205.609 a Eivissa i 21.123 a Formentera). En aquests s’han detectat 308 tests d’antígens positius (179 a Mallorca; 24 a Menorca; 101 a Eivissa i 4 a Formentera). Aquestes xifres suposen que des del mes de desembre de 2020, a través dels controls efectuats, s’han evitat 1.540 cadenes de contagis de la covid-19.
Des que va començar l’operatiu, 285.767 passatgers han dut la seva PCR feta en origen. Al covid Exprés hi han acudit 5.443 passatgers, mentre que 10.051 passatgers han optat per l’aïllament. A més, 282.589 persones han estat exemptes de presentar ni sotmetre’s a cap tipus de prova, pel fet d’estar menys de 72 hores a les Illes Balears com han estat tripulacions, esportistes federats, transportistes, menors o viatges interilles.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues