Nova promoció d’habitatge de preu limitat a Palma
Són 10 habitatges ubicats al carrer de Metge Josep Darder i que han sortit a la venda per un preu màxim de 205.000 €
Els sindicats demanen la creació d'una unitat dedicada a tramitar només delictes telemàtics
102
Les Balears són la comunitat amb més casos de ciberdelinqüència per habitant de tot l’Estat i una de les que més problemes té per investigar-los. Són 11 agents que han de fer front a les 3.000 denúncies anuals que es presenten per delictes telemàtics, un volum enorme, a les que a més s’han de sumar els casos més importants de corrupció i les 5.000 denúncies anuals que es presenten per estafes, ja que a les Balears -al contrari del que passa a la resta de comunitats- delinqüència econòmica i ciberdelictes són investigats pels mateixos funcionaris. Es tracta d’una denúncia que han fet la Confederació Espanyola de Policia –CEP– i el Sindicat Unificat de la Policia –SUP– a IB3 Notícies.
La majoria de denúncies per ciberdelictes presentades a les Balears fa dos anys,-el darrer del qual consta registre al Ministeri de l’Interior- són per frau informàtic i amenaces. Els delictes, a més, també van paral·lels a les diverses problemàtiques i necessitats que pateix la societat. En aquest sentit, per exemple, el darrer any -sobretot el passat estiu- es va produir una allau de denúncies per frau amb els lloguers -tant vacacional com residencial- per internet.
Balears registra ara per ara, per exemple, un volum de denúncies de ciberdelictes similar a les que es presenten a les illes Canàries. Allà, però, hi ha dos grups dedicats exclusivament a resoldre-les quan aquí no n’hi ha ni un sencer a aquesta finalitat. I això també es deixa notar en l’efectivitat policial: A les Canàries es resolen el doble de denúncies de les quals es tanquen a les Balears
Els sindicats demanen solucions
Així, aquest grup, format per 11 agents, a banda de resoldre les denúncies de delictes per internet, també ha d’investigar les estafes i els casos de corrupció. Per tant, els mateixos agents han hagut de compaginar instruccions tan dispars com els de Palma Arena, el Cas Noos, amb els fraus alimentaris als hotels, així com totes denúncies relacionades amb la ciberdelinqüència: des de frau, a falsificacions informàtiques, extorsions, pederàstia, amenaces i coaccions telemàtiques, entre de molts d’altres.
Una càrrega de feina inassumible, segons els sindicats policials, i per això demanen la creació a Balears d’un grup exclusiu per ciberdelinqüència. Petició que va traslladar a la Direcció General de la Policia el Sindicat Unificat de la Policia. Demanen també que la creació d’aquest grup vagi acompanyat de més recursos.
Són 10 habitatges ubicats al carrer de Metge Josep Darder i que han sortit a la venda per un preu màxim de 205.000 €
L’home havia sortit a caminar aquest diumenge després de dinar i no va tornar al seu domicili
El presumpte agressor roman a l'àrea de psiquiatria de Son Espases
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut