L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Al retard del diagnòstic s'hi afegeix la demora per accedir a la vacunació de la Covid
Balears viu un dèficit crònic al·lergòlegs. Ha estat, de fet, la darrera comunitat espanyola a disposar, des de 2018, d’un servei d’al·lergologia a la sanitat pública. Un sol especialista per atendre entre el 20 i el 25% de la població balear amb problemes d’al·lèrgies. Al retard del diagnòstic i posterior tractament, s’afegeix ara, diuen els experts, un altre problema. La demora per accedir a la vacunació de la Covid-19. Tot i que la majoria poden rebre l’antídot sense problemes, el fet que només un especialista s’encarregui de la seva autorització en retarda tot el procés.
Ser al·lèrgic i viure a les Illes constitueix, avui, tot un desafiament. Aquest ha estat, de fet, el lema de la cinquena edició d’Alergomenorca, la trobada d’al·lergòlegs espanyols que ha tornat a posar damunt la taula una reivindicació ja endèmica, la petició de més places d’especialistes a l’Ib-Salut. Un dèficit que pot tenir conseqüències indesitjades en la salut.
Les dades són sagnants. Mentre comunitats amb una població que dobla la de les Illes, com les Canàries, tenen 32 especialistes a la sanitat pública, Balears compta només amb una sola plaça d’al·lergòleg a Son Espases. Un greuge comparatiu enquistat en la realitat de la sanitat balear que el temps no ha acabat d’aclarir.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues