Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
 
                        
                     
    
     
        
Amb una taxa mitjana d'entre un 1% i un 5%, és la comunitat autònoma on es practiquen manco episiotomies durant el part
 
                        Balears és la comunitat autònoma on es practiquen manco episiotomies durant el part, amb una taxa mitjana d’entre un 1% i un 5%, davant el 20% que representa la mitjana espanyola. Aquesta pràctica, desaconsellada per l’OMS, consisteix a eixamplar el canal vaginal per extreure el nadó.
L’episiotomia és una incisió quirúrgica per eixamplar el canal vaginal durant el part, amb l’objectiu de facilitar l’extracció del nadó. Lús d’aquesta pràctica està justificat quan hi ha patiment fetal, en cas d’emergència obstètrica o en els parts instrumentalitzats. Per això, en els darrers 5 anys, Balears n’ha reduït la taxa, que avui es mou entre un 1% i un 5%, segons els hospitals.
D’una banda, la reducció de les episiotomies es deu al canvi en l’atenció obstètrica dels darrers 15 anys. I, d’una altra, l’evidència que aquesta pràctica no preveu l’esquinçament del teixit i empitjora els danys per les complicacions del postpart.
Gràcies als professionals de la salut, Balears s’ha convertit en la comunitat autònoma on menys episiotomies es duen a terme.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
 
                        
                    Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
 
                        
                    La víctima ha rebut diverses punyalades a la zona lumbar
 
                        
                    Es tracta d'una prova indiciària i que s'ha de corroborar en un laboratori
