Mor un home en caure d’un penya-segat a Cala Sant Vicenç mentre pescava amb el seu net
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona

Amb una taxa mitjana d'entre un 1% i un 5%, és la comunitat autònoma on es practiquen manco episiotomies durant el part
Balears és la comunitat autònoma on es practiquen manco episiotomies durant el part, amb una taxa mitjana d’entre un 1% i un 5%, davant el 20% que representa la mitjana espanyola. Aquesta pràctica, desaconsellada per l’OMS, consisteix a eixamplar el canal vaginal per extreure el nadó.
L’episiotomia és una incisió quirúrgica per eixamplar el canal vaginal durant el part, amb l’objectiu de facilitar l’extracció del nadó. Lús d’aquesta pràctica està justificat quan hi ha patiment fetal, en cas d’emergència obstètrica o en els parts instrumentalitzats. Per això, en els darrers 5 anys, Balears n’ha reduït la taxa, que avui es mou entre un 1% i un 5%, segons els hospitals.
D’una banda, la reducció de les episiotomies es deu al canvi en l’atenció obstètrica dels darrers 15 anys. I, d’una altra, l’evidència que aquesta pràctica no preveu l’esquinçament del teixit i empitjora els danys per les complicacions del postpart.
Gràcies als professionals de la salut, Balears s’ha convertit en la comunitat autònoma on menys episiotomies es duen a terme.
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona
S'han trobat algunes restes de l'aparell, però es desconeix fins i tot quants ocupants duia l'aeronau
Dues avaries diferents provoquen problemes i retards en totes les línies de tren
Una dona ha mort i altres tres persones més, entre les quals dos policies, han hagut de ser atesos pel 061