Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
El programa presentat per Enric Culat comptarà amb entrevistes i tertúlies amb experts astrofísics i divulgadors
108
L’espai de divulgació científica d’IB3 Ràdio, ‘Balears Fa Ciència’, ha preparat un programa especial per aquest dissabte que commemorarà el 50è aniversari de l’arribada de l’home a la Lluna.
El programa que s’emet a les 11h del matí i és presentat per Enric Culat comptarà amb entrevistes i tertúlies amb experts astrofísics i divulgadors. Culat entrevistarà el físic Eduardo García Llama, treballador en la secció de Dinàmica de Vol en el ‘Johnson Space Center‘ de la NASA a Houston. Precisament, García Llama acaba de publica un llibre sobre l’arribada de l’home a la Lluna, ‘Apol·lo 11′.
A la segona hora del programa es farà una tertúlia sobre aquesta fita històrica assolida el 20 de juliol de 1969. Comptarà amb la participació del doctor en Física Solar Pep Forteza, vicepresident del Institut Mallorquí de Ciències de l’Espai (IMCE); el president del Club Newton de Mallorca, Pep Marcús; el vicepresident de AstroMallorca, Alfredo Bonet; i el membre de AstroMallorca Gaspar Joan, responsable d’un taller d’astronomia en l’IES Josep Sureda i Blanes.
Durant la tertúlia s’entrevistarà a Carlos González Pintado, un dels pocs espanyols presents a la sala de control de l’estació de la NASA la nit del 20 de juliol de 1969; i al director de l’Observatori Astronòmic de Mallorca, Salvador Sánchez.
El programa també farà ‘una mirada cap a la lluna’ amb el músic Hernand Livolsi; i amb el físic, monologuista i ‘youtuber’ Adrià Garcia faran un repàs de les pel·lícules més mítiques relacionades amb el satèl·lit.
Al marge del contingut especial sobre l’arribada de l’home a la Lluna, el programa comptarà amb altres temàtiques: una connexió amb el catamarà oceanogràfic del Socib; una entrevista al biòleg Álvaro Luna sobre el seu llibre ‘Un lleopard al jardí’; i també comptarà amb Xavi Canyelles i ‘una pedra dins la mar’ a la Platja de Formentor.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents
Hauria cedit el terreny mentre realitzava obres en una casa
Una quinzena de persones compartiran sopar i companyia amb aquesta iniciativa solidària