Accident mortal d’un motorista a Sóller
El conductor ha xocat contra un pal de la catenària del tramvia
És la segona autonomia que més creix del conjunt de l'Estat
Foto d'arxiu procedent del Ministeri de Treball. /EUROPA PRESS
109El Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) va sumar a Balears un total de 9.137 nous autònoms durant els cinc primers mesos de l’any, segons un informe de l’organització d’autònoms ATA, sent la segona comunitat amb major increment en termes absoluts.
A nivell nacional, el RETA va guanyar entre gener i maig un total de 57.022 autònoms respecte a 2017, fins sumar 3.257.336 afiliats, la qual cosa suposa un augment relatiu de l’1,8 per cent i el millor registre en aquest període de la sèrie històrica.
Totes les comunitats autònomes van guanyar cotitzants al RETA en els cinc primers mesos. En termes absoluts, Andalusia va ser la regió que més autònoms va guanyar, amb 14.949 nous treballadors per compte propi, seguida de Balears (+9.137 autònoms), Comunitat Valenciana (+7.734 autònoms), Catalunya (+7.388) i Madrid (+7.387).
Dels 57.022 nous autònoms registrats fins a maig, els homes varen representar el 53,7 per cent i les dones, el 46,3 per cent, si bé el ritme de creixement de les dones va ser superior al dels homes, amb un percentatge del 2,3 per cent, enfront del repunt de l’1,5 per cent dels homes autònoms.
Per sectors, tots ells van guanyar autònoms entre gener i maig. Les activitats professionals, construcció i hoteleria varen ser els sectors triats per quatre de cada deu (43,2 per cent) dels nous autònoms.
“El col·lectiu torna a mostrar una vegada més que som els protagonistes de la generació d’ocupació”, ha destacat el president de ATA, Lorenzo Amor, que ha afegit que la Llei d’Autònoms i la tarifa plana de 50 euros “estan donant els seus fruits”, aconseguint que el ritme de creixement del col·lectiu fins a maig registri dades històriques.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El conductor ha xocat contra un pal de la catenària del tramvia
La reforma ha suposat una inversió de 3,4 milions d'euros
La víctima, de 55 anys, hauria consumit heroïna en mal estat; la investigació continua oberta i no es descarten noves detencions