Cort cancel·la tots els actes oficials de les festes de Sant Sebastià
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
És la segona comunitat autònoma que més cau després de Galícia
72
La taxa de producció industrial a Balears ha caigut un 3,8% al maig respecte al mateix mes de l’any anterior, i és la segona comunitat autònoma que més cau –després de Galícia-, segons ha informat aquest divendres l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
D’aquesta manera, enguany, l’Índex de Producció Industrial (IPI) va caure un 5,8% a Balears respecte al mateix període de 2018, enfront de l’increment del 0,4% en el conjunt del país, on, a més, la producció industrial va pujar un 1,8% al maig.
Al contrari que a les Illes, deu comunitats van registrar augments de la seva producció industrial en el cinquè mes de l’any, especialment Murcia (+13,8%) i Madrid (+11,1%).
Dades Nacionals
A escala nacional, la pujada del IPI del 1,8% suposa aconseguir una taxa 3,8 punts superior a la d’abril. Amb l’avanç interanual de maig, la producció industrial torna a taxes positives després de dos mesos consecutius encadenant descensos.
Dos sectors industrials van retallar la producció al maig: els béns de consum durador (-4,3%) i els béns intermedis (-1,5%), enfront dels augments interanuals registrats en béns de consum no durador (+7,4%), béns d’equip (+1,7%) i energia (+1,4%).
Els índexs corregits d’efectes estacionals i de calendari només van presentar taxes anuals negatives en els béns de consum durador (-4,1%) i béns intermedis (-1,5%). La resta de sectors van presentar ascensos en la producció: béns de consum no durador (+4,8%), béns d’equip (+1,7%) i energia (+1,3%).
En taxa mensual (maig sobre abril), la producció industrial va augmentar un 0,3% eliminant els efectes estacionals i de calendari, en contrast amb el repunt mensual del 1,8% que va experimentar a l’abril i l’avanç del 0,6% d’un any abans.
Tres sectors van presentar avanços mensuals en la producció. L’energia va registrar el augment més gran de la producció, amb un 1,8%, seguida dels béns de consum no durador (+1,3%) i dels béns d’equip (+0,2%). Per contra, va baixar en els béns de consum durador (-2,4%) i en els béns intermedis (-1%).
La producció industrial de les Balears cau un 5% al gener de 2019
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
El president del Consell, Dolfo Vilafranca, sosté que la mesura es vol aplicar de manera gradual i sense generar conflictes amb les empreses de lloguer de vehicles ni les navilieres
En un moment de la discussió, un dels implicats ha tret un ganivet