Les Illes Balears s’ha oferit al Ministeri de Sanitat participar en el projecte pilot del certificat digital de vacunació contra la covid que començarà el pròxim mes de juny. Així ho ha expressat la consellera de Salut, Patrícia Gómez, en la reunió del Consell Interterritorial de Salut celebrat aquest dimecres horabaixa.
Gómez ha explicat, en un videocomunicat després de la reunió, que “ens agradaria que contassin amb nosaltres per poder desenvolupar aquesta eina el més ràpid possible”. Una eina en la qual “ja estam participant amb el Minsiteri”.
Paral·lelament, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha explicat que el certificat de vacunació servirà per “facilitar la mobilitat” entre els ciutadans espanyols, a més de “garantir la salut pública” i “reprendre, aquest és el desig, l’activitat econòmica”.
Darias ha assenyalat que aquest certificat comptarà si la persona està vacunada contra la covid, si ha passat o no la malaltia de la covid-19 i si li han realitzat alguna prova de detecció d’infecció activa (PDIA) que poden ser PCR o test d’antígen.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular