El compliment de les regles fiscals de l'Estat permetrà reduir el deute de la Comunitat
Imatge d'arxiu. /EFE
76És la primera vegada des que es va posar en marxa l’actual sistema comptable, ara fa 8 anys, que les Illes Balears aconsegueixen ingressar més doblers dels que gasta. El Govern diu que això ha estat possible gràcies a la millora de l’economia i a la seva bona gestió.
El superàvit del 0,2% (54 milions d’euros) queda 8 dècimes per damunt del límit dèficit autoritzat per l’Estat (-0,6%). Part d’aquesta diferència es destinarà a reduir el deute públic per deixar-lo en 8.620 milions d’euros a final d’any.
El Govern destaca que ha complit totes les regles fiscals per segon any consecutiu. A més de respectar els límits de dèficit i deute també s’ha reduït el temps de pagament als proveïdors fins als 17 dies. La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, Catalina Cladera, ha lamentat que la regla de despesa de l’Estat no permeti destinar una part del superàvit a polítiques socials.
Unes 200 persones s’han concentrat a les portes del centre, as Pil·larí, a Palma, i s'hi ha llegit un manifest: "Aquí t'esperam, amb els braços oberts"
Continua ingressat a Son Espases, estable, i serà traslladat a planta
Es tracta d'un immoble històric, de més de 550 metres quadrats i taxat en 1,5 milions d'euros