Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
En aquests moments, Govern i Consell, tenen en marxa 9 residències que suposaran 885 places més
Un 4,4% dels balears tenen més de 80 anys a les Illes. En xifres són al voltant d’unes 55.000 persones. Gràcies als avenços, tant de qualitat de vida com sanitaris, l’esperança de vida s’allarga, però així i tot, n’hi ha que necessiten ajuda.
A les Balears, ara mateix tenim 4.940 places a residències repartides per totes les illes. D’aquestes, 3.182 són públiques i 1.758 privades. El Govern reconeix que no són suficients per cobrir totes les necessitats. De fet, confirmen que hi ha 1.300 persones de les Illes que per motius de salut podrien accedir a una plaça pública, però no hi ha lloc.
El model de residència ha canviat els darrers anys. Ja no hi pot accedir qualsevol. Per poder viure a una residència, un usuari ha de tenir un grau de dependència de nivell 3, el més elevat.
Tot i aquesta limitació, 1.300 persones no poden accedir-hi per manca d’espai, i això que s’han obert 600 places en els darrers 7 anys. Un problema que, segons la gent gran, s’agreuja a la Part Forana. Algunes places privades poden costar fins a 3.000 euros al mes.
Però la pregunta està feta. D’aquestes 55.000 persones més grans de 80 anys, quantes volen envellir a una residència? Un 90% s’estima més fer-ho a casa.
En aquests moments, Govern i Consell, tenen en marxa 9 residències que suposaran 885 places més. Així i tot, l’IMAS disposa des de fa 5 anys d’un servei perquè les persones puguin estar el temps més gran possible a casa seva.
El Servei d’Atenció Integral Domiciliària atén 450 persones majors de 39 municipis
Les dones agafen el 70% de les excedències per cura de familiars de les Balears
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals