Mor un home en caure d’un penya-segat a Cala Sant Vicenç mentre pescava amb el seu net
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona

Les begudes no alcohòliques es van encarir en l'arxipèlag un 7,9%
Imatge d'arxiu. / SHUTTERSTOCK
62Els preus van apujar a Balears en l’últim mes de 2023 un 3,3%, i es tanca un any en què els aliments i les begudes no alcohòliques es van encarir en l’arxipèlag un 7,9%. En el conjunt d’Espanya, la inflació es va moderar una dècima al desembre i la taxa es va situar en el 3,1% a causa, principalment, del comportament del preu dels aliments i les begudes no alcohòliques, que pugen un 7,3%, 1,7 punts menys que en el mes anterior.
A Balears el descens intermensual dels preus dels aliments va quedar en el 0,1%, segons les dades publicades aquest divendres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE). La inflació a les illes es va mantenir estable de novembre a desembre, un període en el qual va pujar especialment el cost dels productes i serveis d’oci i cultura (1,6%) i es va reduir més que a altres grups el preu del transport (1,2%).
En el conjunt de 2023, a més dels aliments i les begudes no alcohòliques, la inflació ha augmentat sobretot a Balears en hotels, cafès i restaurants (5,4%) i medicina (5,3%). Per contra, l’any passat els preus van caure en l’habitatge (4,7%) i vestit i calçat (1,1%), els únics sectors deflacionistes en l’arxipèlag.
L’INE ha confirmat aquest divendres la dada d’inflació avançat fa dues setmanes per al conjunt del país, així com el de la inflació subjacent (sense energia ni aliments frescos), que es va moderar 0,7 punts i es va situar en el 3,8%, la taxa més baixa des d’abril de 2022.
En l’evolució del preu dels aliments influeix especialment que la llet, ous i formatge, el pa i cereals i la carn van pujar menys que al desembre de l’any 2022, mentre que els llegums i hortalisses van baixar, enfront de l’augment del mateix mes de l’any anterior.
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona
S'han trobat algunes restes de l'aparell, però es desconeix fins i tot quants ocupants duia l'aeronau
Dues avaries diferents provoquen problemes i retards en totes les línies de tren
Una dona ha mort i altres tres persones més, entre les quals dos policies, han hagut de ser atesos pel 061