Júlia Saura, autora d’unes carotes de Sant Joan que “fan festa”
Representen personatges populars de Ciutadella; l'artista és infermera i germana del caixer senyor, Ignasi Saura
Alguns veïns i negocis han patit grans danys materials
Banyalbufar estudia demanar la declaració de zona catastròfica després del pas de la tempesta d’ahir. Alguns veïns i negocis han patit grans danys materials. Ara, s’intenta recuperar el corrent elèctric al Port des Canonge. Endesa hi ha baixat un grup electrogen i cerquen un bon lloc per instal·lar-lo.
L’endemà de la tempesta, a Banyalbufar queda molta feina per deixar-ho tot com abans. Els veïnats avaluen danys a cases particulars, negocis, subministrament elèctric i espais públics, com la pista de futbol del poble, que té les tanques completament tombades. El vent i calabruix ha fet volar les teules de moltes cases.
La zona més costanera del poble n’és la més afectada. Margarita Lafuente viu a una de les cases amb danys. “Tenc una tanca per entrar el cotxe tirada per terra, s’ha aixecat un ametller enorme, ha romput arbres i m’ha volat mitja teulada”, explica. Quan hi va haver la tempesta, era a Esporles, i ja no va poder tornar a Banyalbufar dissabte. Ha passat la nit a Palma i avui és el primer dia que veu ca seva. Diu que està alleugerida de no haver-hi estat a dins en el moment dels fets.
A un restaurant situat a la carretera, on va caure tota l’estructura d’una pèrgola exterior, ja donen per acabada la temporada. També a l’hotel sa Coma tanquen l’estiu més difícil amb unes despeses inesperades. “Tancàvem dia 1 de setembre, i per rematar això hem tengut això”, diu resignat Joan Tomàs, familiar dels propietaris.
Aquest diumenge, el poble continuava sense cobertura, excepte un petit punt als afores, on s’aplegaven molts veïnats. Incomunicació també per carretera: només s’hi pot accedir per Andratx. El tram entre Banyalbufar i Esporles continua tallat.
Un dels llocs més afectats, es port des Canonge, és el darrer gran punt sense electricitat: Endesa hi ha pogut baixar ja un grup electrogen, però ara cerca una bona ubicació per instal·lar-lo, una tasca que no és gens fàcil. Mentrestant, desenes de professionals de diferents departaments intenten recuperar la normalitat al més aviat possible.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Representen personatges populars de Ciutadella; l'artista és infermera i germana del caixer senyor, Ignasi Saura
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
El foc que es manté actiu és l'originat a la zona de Can Milec, a Muro, on mitjans de l'Ibanat romandran durant tota la nit sobre el terreny fent tasques de vigilància