Mor un home en caure d’un penya-segat a Cala Sant Vicenç mentre pescava amb el seu net
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona

Els jutges creuen que l'ordre aportarà seguretat jurídica
El Ministeri Fiscal dicta la instrucció “davant del greu problema social i jurídic” que suposa l’ocupació il·legal d’immobles.Un problema que creix, apunta. I vol garantir el dret a la inviolabilitat del domicili dels ciutadans i que els immobles siguin habitats pels seus titulars legítims. Per agilitar els desnonaments i unificar els criteris en l’actuació policial, ha fet arribar l’ordre als diferents cossos policials.
Quan hi hagi indicis d’il·legalitat, els cossos i forces de seguretat de l’Estat intervendran immediatament sense sol·licitar una ordre judicial. Desallotjaran, per tant, l’habitatge i fins i tot detindran els seus ocupants si fos necessari.
Bartomeu Barceló, fiscal superior de les Balears, assegura que els cossos de seguretat li havien plantejat molts dubtes a l’hora d’actuar en els casos d’ocupació d’habitatges. Segons l’ordre, quan hi hagi indicis de delicte els agents han de desallotjar els habitatges i, si és necessari, detenir els ocupants.
Només quan hi hagi dubtes sobre la naturalesa delictiva de l’ocupació, se’n demanaran mesures judicials. En els casos en què els ocupants estiguin en risc d’exclusió social s’informarà els serveis socials perquè no quedin desemparats.
Els jutges també han fet feina, de forma paral·lela, per agilitar les intervencions en habitatges ocupats. Els magistrats diuen que s’ha de recórrer a les instàncies judicials als casos que siguin confusos però recorden que en habitatges de primera i segona residència els agents poden actuar directament.
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona
S'han trobat algunes restes de l'aparell, però es desconeix fins i tot quants ocupants duia l'aeronau
La dona, de 27 anys, hauria perdut una falange del dit gros i es troba ingressada al Mateu Orfila
Algunes fonts assenyalen que es tracta d'un pilot nord-americà de 60 anys i el seu fill de 13