Els caravanistes clamen contra l’ordenança de trànsit de Ciutadella
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut

El Partit Popular ha estat condemnat com a responsable civil per la trama Gürtel. La sentència considera, per tant, que el partit de Mariano Rajoy es va lucrar amb aquesta trama i considera que el PP va crear “una estructura financera i comptable paral·lela a l’oficial almenys des del 1989”.
La sentència, de 1.700 folis, fa referència al judici de la primera part del cas Gürtel, entre el 1999 i el 2005. Aquesta condicionarà el procés judicial de la segona part de Gürtel, que encara no s’ha jutjat i és la coneguda com la dels papers de Bárcenas o la caixa B.
Els jutges consideren que es van cometre delites d’associació il·lícita, frau a l’administració pública, suborn, falsedat en document mercantil, malversació de fons públics, prevaricació, blanqueig de capitals, delictes contra la hisenda pública, tràfic d’influències, apropiació indeguda i intent d’estafa processal.
La resolució imposa les penes de 51 anys i 11 mesos de presó al cap de la trama, Francisco Correa, i 37 anys i mig al seu número dos, Pablo Crespo. A l’extresorer del PP Luis Bárcenas se’l condemna a 33 anys i 4 mesos de presó i una multa de 44 milions d’euros. A la seva dona, Rosalía Iglesias, se li imposa una condemna de 15 anys i un mes, i a la dona de Correa, Carmen Rodríguez Quijano, una pena de 14 anys i 8 mesos de presó.
La sentència també condemna Ana Mato, l’exministra de Sanitat entre el 2011 i el 2014, com a responsable civil.
Un dels jutges ha fet un vot particular en què defensa l’absolució del PP. En total, les condemnes sumen 351 anys de presó.
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Segons el Servei d'emergències 061, el menor caminava per la voravia quan un camió li hauria colpejat el cap amb el retrovisor
Aquesta cursa va ser una idea d'un grup d'amics del poble i ha acabat convertint-se en una de les cites més importants del municipi
30 estudiants de 15 països participen a l'estada lingüística de l'Institut Ramon Llull