El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
El programa de detecció precoç es reprèn ara després d'aturar-se pel confinament.
És un càncer que afecta per igual homes i dones i que cada any mata a les Illes 300 persones. Des de fa 5 anys, a Menorca, Eivissa i Formentera i al sector de Tramuntana de Mallorca es du a terme un triatge poblacional per tal de detectar de manera precoç aquesta malaltia. Va dirigit a homes i dones d’entre 50 i 69 anys sense antecedents ni símptomes als quals se’ls envia una carta perquè vagin a recollir a una farmàcia el lot que detecta sang oculta en una mostra de femta que després s’analitzarà. Només el 8% d’aquestes mostres surten positives i obliga a fer-se una colonoscòpia.
Segons diversos estudis, en aquells territoris on s’ha implantat un programa de filtratge d’aquestes proves, s’ha observat una disminució en la incidència del càncer de còlon. A més, aquells que es detecten, es troben en una fase molt inicial i tenen un millor pronòstic.
El càncer colorectal afecta més les persones amb hàbits sedentaris, amb sobrepès, tabaquisme i que mengen molta carn vermella, per la qual cosa es recomana dur una vida sana, activa i basada en la dieta mediterrània.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle
S'estrena un nou tipus de prova, més orientat a les habilitats professionals