L’economia de les Illes Balears es troba en una fase positiva de creixement però no està exempta de riscos. El darrer informe elaborat per la CAEB indica que el ritme de creixement és millor que el d’Espanya i la Unió Europea però es desaccelera: ha passat d’un 3,2% el darrer trimestre de 2017, a un 3,1% el primer de 2018 i a un 2,9% entre abril i juny.
Pel que fa a les causes d’aquesta desacceleració n’hi ha d’internacionals, com l’augment del preu del petroli o la recuperació de destinacions turístiques competidores, i d’internes, com la ralentització del consum.
També es desacceleren les inversions, que s’ha reduït tres dècimes durant el segon trimestre de 2018 respecte del primer. Davant d’aquesta situació, des de la patronal, demanen que s’aprofiti que l’economia de Balears encara es troba en creixement per dur a terme reformes estructurals sense apujar impostos.
Per sectors, la indústria és el que més es ressent de la desacceleració, mentre que el sector serveis, que inclou l’àmbit turístic, continua assolint cotes elevades però, amb un 2’9% de creixement, davalla dues dècimes respecte del trimestre anterior.
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos