A Calvià, uns 480 contenidors ja tenen el QR de ‘Reciclos’, una iniciativa d’Ecoembes en què un gest tan quotidià com reciclar els envasos pot ajudar la societat i premiar els ciutadans. La primera passa és descarregar l’aplicació mòbil Reciclos. Cada punt aconseguit s’anomena “reciclo“, i es poden donar a diferents associacions, com Sonrisa Médica o l’Associació Espanyola contra el càncer. A més, també es pot contribuir a activitats relacionades amb l’economia circular, com la reforestació.
Calvià és el primer municipi que introdueix aquest sistema, ja que el reciclatge està ben implantat a la zona. Cal dir que aquest sistema també s’aplica a la recollida de fems porta a porta. Aquí s’escanegen directament els envasos i es fa una fotografia de la bossa al portal amb l’aplicació mòbil. De cara al setembre, Ecoembes té previst implementar aquest sistema a altres indrets de les Illes.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular