Joan Rabassa, de 17 anys, corona el pi de Pollença
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
El delegat del Govern a les Illes, Alfonso Rodríguez, defensa que Salvament Marítim i la Guàrdia Civil actuen sempre que hi ha una situació de risc
L’ONG Caminando Fronteras denuncia l’arbitrarietat aplicada pel Govern central a les Balears per no activar protocols de rescat d’embarcacions. La ruta algeriana es consolida durant el 2025 com la més transitada i perillosa i supera la ruta atlàntica cap a les Canàries, segons l’informe de l’ONG.
Les Pitiüses són el punt de referència per a molts migrants que arriben d’Algèria. És la ruta més transitada de tot l’Estat, amb el doble de víctimes mortals que l’any 2024. Cada vegada els migrants arriben en embarcacions més precàries i procedents del Sahel i de Somàlia.
És la ruta migratòria on més cadàvers s’han localitzat a la costa, aquest 2025 han desaparegut 47 embarcacions. Denuncien l’arbitrarietat per part del Govern central cap a les Balears per aplicar protocols de recerca. Durant 2025 ha augmentat la infància migrant que arriba a les Illes o que neix en trànsit, també augmenten les dones i els adolescents que cerquen rebre asil a Espanya.
“S’hi actua sempre que hi ha risc”
El debat, per tant, no és només sobre xifres, sinó sobre com es gestionen els rescats. En aquest sentit, el delegat del Govern a les Illes, Alfonso Rodríguez, defensa que Salvament Marítim i la Guàrdia Civil actuen sempre que hi ha una situació de risc. Assegura, també, que els protocols no fan distincions ni per tipus d’embarcació ni per origen.
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
La celebració de Sant Antoni ha quedat a mitges
A Vila, es confirma que es coronarà el pi avui vespre, independentment de la pluja