Recuperat per a ús cultural, seguirà obrint de forma puntual fins que, amb el projecte de museu ja enllestit, el mes de març es tramiti la llicència d'activitat
L’històric edifici de Can Saura, comprat fa 17 anys per l’Ajuntament de Ciutadella, continúa sense poder obrir de forma permanent. Descartada la seva conversió en jutjats, aquest estiu es va recuperar per a ús cultural. L’agost ha acollit l’Illanvers i la Diada d’Estiu de Cultura, i el setembre s’ha obert amb motiu del festival Versemblants, la Diada del Llibre de Menorca o una exposició de l’institut Muntaner. Però sempre de manera puntual.
De fet, si ha rebut la visita d’escoles o instituts ha estat sempre en horari de matí i tot just després s’ha tancat. I és que l’edifici no disposa de llicència d’activitats. Una carència legal que també afecta altres instal·lacions públiques, dintre i fora de Ciutadella, peró que l’impedeix obrir de forma permanent les seves portes segurament fins a prop de l’estiu que ve.
Fins llavors es treballarà en enllestir el projecte per convertir-lo en museu, i després s’hauran de licitar les obres, per les quals es compta amb un pressupost de 315.000 euros. De fet, dins del primer trimestre de 2018 es durà a terme el trasllat de les peces del Museu del Bastió de Sa Font fins a Can Saura, que pasarà a ser l’únic museu de la ciutat i, a la vegada, el referent del patrimoni cultural, gastronòmic i paisatgístic de tot Ciutadella.
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Es tracta d'un britànic de 40 anys