Salut suspèn cautelarment la cuina central de Can Arabí, que dona servei a 33 escoles de Mallorca
La inspecció ha detectat incompliments en l'elaboració, la manipulació i el transport dels aliments, però Educació garanteix el servei de menjador
El vicepresident Yllanes assegura que no es tancarà cap de les que tenen la llicència en vigor però es vol baixar la ràtio a la mitjana estatal
El Govern de les Illes posa fre a les sales de jocs a les Illes amb una nova moratòria. L’objectiu: que només n’hi hagi 75 per cada milió d’habitants. Ara en tenim 140. El vicepresident i conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, Juan Pedro Yllanes, ha explicat que no es tancarà cap de les que tenen la llicència en vigor i compleixen amb la legalitat. “El que sí que volem és baixar-ne la ràtio actual de 140 per cada milió d’habitants a 75”. Una xifra que el director general de Comerç, Miquel Piñol, apunta que “no és capriciosa, és la mitjana estatal”.
Rebaixar el nombre de sales de jocs de 140 a 75 pot tardar anys a aconseguir-se, segons reconeix el Govern. La finalitat, però, és lluitar contra les addiccions i problemàtiques derivades del joc, en augment durant els darrers anys. Així ho ha explicat Júlia Monge, de l’Associació contra la ludopatia Juguesca. “Com més oferta de joc, més diversificada està la demanda. I el que veim és que els joves juguen molt a la ruleta i a les màquines escurabutxaques. Aquesta demanda hi continua estant”, ha dit Monge.
Fa dos anys, el Govern va aprovar una primera moratòria de noves llicències de sales de jocs. En quedaren fora dos projectes a Mallorca, ara ja revocats. El darrer a fer-ho, un establiment dedicat al jocs als baixos d’un edifici de Marratxí situat molt a prop d’un col·legi. Una iniciativa que es va topar amb el rebuig veïnal. I, ara, on s’havia d’instal·lar la sala de jocs, hi haurà un supermercat.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La inspecció ha detectat incompliments en l'elaboració, la manipulació i el transport dels aliments, però Educació garanteix el servei de menjador
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades