Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La pandèmia ha disparat un 46% les famílies vulnerables i ha multiplicat la concessió d'ajudes
La pandèmia dispara un 46% les demandes d’assistència de Càritas a Menorca, que enguany ha ajudat més de 3.000 persones a pagar el lloguer o el menjar de casa. Les ajudes urgents s’han multiplicat per cinc i les d’aliments, per vuit. En total, s’han invertit més de dos milions d’euros durant el darrer any. L’entitat tem que les famílies afectades tardin encara uns anys a recuperar-se.
Els usuaris demanen sobretot aliments per sobreviure. Per aquesta via s’han atès 916 famílies de les quals prop d’un 30% hi han acudit per primera vegada.
El fons de solidaritat ha permès també lliurar ajudes per pagar el lloguer o els subministraments tant d’aigua com de llum a més de dos centenars de persones. De fet Càritas dedica cada mes entre 10 i 12 mil euros només a pagar els lloguers. 34 persones sense llar han passat durant el darrer any pels pisos socials de l’entitat. Més d’un 60% dels demandants són dones d’entre 45 i 65% anys.
Càritas hi destina en conjunt més de 2 milions d’euros. La Covid ha multiplicat per cinc les ajudes urgents fins als 250 mil euros i la compra d’aliments ha augmentat un 700% durant el darrer any.
Però també es dispara la solidaritat. Des que va esclatar la pandèmia els donatius s’han quintuplicat i s’han incorporat 90 nous voluntaris, arribant ja actualment als 320.
Càritas tem que la situació es pugui agreujar després de l’estiu i augura que encara es tardarà uns anys a la situació anterior a la pandèmia.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús