Almanco quatre detinguts en una operació de la Guàrdia Civil a Palma relacionada amb robatoris a la Part Forana
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Les infraccions per destinar al lloguer turístic habitatges sense llicència i en zones no aptes són de 40.000 euros
Una multa de 40.000 euros és el que ha hagut de pagar un menorquí per dedicar al lloguer turístic un habitatge sense llicència i en una zona no apta. És el tipus d’infracció més greu i representa més del 70% dels expedients sancionadors que s’han obert durant el darrer any a l’illa. A Maó ja investiguen 77 habitatges turístics que podrien ser il·legals
Dels 189 allotjaments turístics que s’ofereixen a Maó al portal Airbnb, n’hi ha 77 que no tenen llicència. En places turístiques, equivaldrien a 388 llits. És a dir, el 40% dels allotjaments s’oferirien —actualment— a Maó de forma il·legal. Quasi la meitat —31— s’ubiquen al centre de la ciutat, i la resta estan repartits entre les diverses urbanitzacions. Allotjaments n’hi ha de tota classe: vaixells, furgonetes, cases i pisos.
Són les primeres dades de l’estudi que ha encarregat l’Ajuntament de Maó a la plataforma d’intel·ligència turística Mabrian per abordar el problema de l’habitatge al municipi. L’Ajuntament ha traslladat aquesta informació tant al Consell, que és l’òrgan competent en la matèria, com a les autoritats policials, perquè es prenguin les mesures pertinents.
I atenció a les sancions econòmiques a les quals s’enfronten els infractors.
La majoria de les que s’han interposat durant el darrer any són greus: 41 propietaris han estat sancionats amb multes de 40.000 euros. Són allotjaments que s’han llogat turísticament sense llicència i en zones no aptes.
Nou propietaris han estat sancionats amb 20.000 euros per llogar turísticament en una zona apta, però sense llicència.
I les multes per als 7 propietaris que compleixen tots els requisits legals, però que no han pogut presentar la declaració responsable d’inici d’activitat turística a causa de la moratòria vigent han estat de 4.000.
En total, durant el darrer any, a Menorca, s’han obert 57 expedients sancionadors amb multes que sumen un total d’1.800.000 euros. Enguany, en tres mesos, la suma de les sancions ja arriba als 425.000 euros.
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial
L'ONG Caminando Fronteras ha donat l'avís i assenyalen que són tres barques desaparegudes, en una de les quals viatgen, almanco, 10 dones i 2 infants