La Guàrdia Civil ha intervengut més de 4 milions de dosis de medicaments. Hi ha més de 40 detinguts
L’origen de les investigacions es troba a un gimnàs de s’Arenal de Llucmajor. Els investigadors detecten com un dels empleats del centre esportiu subministra productes anabolitzants als seus clients. Estiren del fil, i es troben amb la xarxa més important que ha operat mai a tota Europa. Detenen 41 persones, 18 a les Illes, 8 a Catalunya, 11 a Andalusia i 6 a Madrid, i en decomissen més de 4 milions de dosis. Trobar anabolitzants és extremadament fàcil, tot i estar-ne prohibit el tràfic
És l’operació més gran feta mai a la Unió Europa, i es desarticula així una xarxa que, mitjançant empreses de paqueteria, movia milions i milions de dosis per tot Europa. Les adquirien a països com Polònia o Bulgària, i les comercialitzaven a gimnasos a Espanya. Els investigadors calculen que la banda ha guanyat més de dos milions d’euros amb el seu negoci, i que tenia una agenda de clients de prop de 5.000 persones.
En el marc de les investigacions, clients d’aquesta xarxa han perdut la visió pel consum d’anabolitzants, i també han patit càncers de fetge i de pàncrees.
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
Es tracta d'un britànic de 40 anys