Mor un ciclista a la carretera de Santa Maria
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
Els fabricants acumulen desenes de milers de parells en estoc esperant un comprador
L’aturada de l’activitat econòmica per mor del coronavirus i la incertesa del turisme per aquest estiu han afectat de ple un dels productes més emblemàtics de Menorca, les avarques. Els fabricants acumulen desenes de milers de parells en estoc, en espera d’un comprador.
Les darreres dades indiquen que a Menorca ara mateix es fabriquen 750.000 parells d’avarques l’any; una xifra que ja supera al de la resta del calçat. Però la situació d’aquestes empreses és molt diferent pel que fa a les seves campanyes de venda.
L’Associació de Fabricants de Calçat de Menorca, depenent de PIME, compta amb 12 fabricants d’avarques, 11 dels quals agrupats dins la Marca de Garantia Avarca de Menorca. Entre el 60 i 70 per cent de la seva producció l’exporten. En canvi el que, fins ara, està totalment aturat és el mercat estatal.
De cara a les exportacions també es posa l’esperança en mercats més llunyans i on la temporada de vendes és diferent com Australia, Singapur o Chile. I pel que fa les vendes per internet, una empresa com MIBO, les ha incrementat, durant aquest període, un 10 per cent.
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
El padrí ha hagut de ser traslladat a l'hospital per ser intervengut
Un particular restaura el llaüt 'Els Gorretes', que sortí de drassanes l'any 1891, a Maó, i des de llavors sempre ha mantengut l'activitat
Ha estat trobada aquest divendres al matí en la casa d'una finca d’un veïnat