X

Cauen els naixements a les Balears el 2025: un 2,6% manco

El motiu principal, segons creuen els ciutadans, és el cost de la vida

18/02/2026

Cauen els naixements a les Balears el 2025: un 2,6%25 manco

105

Si a Espanya els naixements van créixer el 2025 per primera vegada en una dècada, encara que només un 1%, a les Illes ha passat el contrari. Han nascut 8.835 infants, un 2,6% manco, quan el 2024 se superaren els 9.000. El motiu principal, segons diuen els ciutadans, és el cost de la vida. Les Illes som la tercera comunitat on més baixen els naixements, per darrere de Ceuta i Melilla.

“Un bebè és molt car. És complicat mantenir-se un mateix, com per mantenir una altra persona.” “Dur un nin al món no té gaire sentit ara mateix.” Aquestes són algunes de les reaccions que ens conta la gent quan els explicam la baixada de naixements. Ens diuen, també, que hi influeix un canvi de prioritats. Creix l’edat per ser mare: més d’un 10% de dones tenen l’infant un cop complits els 40 anys. “En el meu grup d’amigues som 12, de les quals 10 no som mares. Així que alguna cosa està canviant.”

La baixada en el nombre de naixements és un canvi demogràfic que també ho noten, per exemple, a les botigues infantils. Una de Palma baixarà la persiana d’aquí a una setmana. “Abans, venia un munt de gent. Però ara, des de fa dos anys, ha començat a baixar tot això.”

El 2025 ha tancat amb un creixement vegetatiu negatiu: hi hagué 208 defuncions més que naixements.

Notícies relacionades >

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT