L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
El descens es produeix després que el turoperador britànic Thomas Cook es declarés en fallida
101
Els hotels de Balears van registrar 5,8 milions de pernoctacions el mes d’octubre de 2019, la qual cosa suposa un 4,51% menys en comparació amb el mateix mes de l’any anterior, segons les dades de Conjuntura Turística Hotelera difosos aquest divendres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
Aquest descens, es produeix després que el turoperador britànic Thomas Cook es declarés en fallida durant l’última setmana de setembre, la qual cosa va provocar una crisi en el sector turístic.
Per viatgers, els hotels de la regió van registrar 1.011.836 turistes, la qual cosa suposa una baixada de l’1,21% respecte a l’any passat. La majoria eren residents a l’estranger (894.027 persones), que pugen un 1,4%, mentre que els espanyols sumen 117.809 viatgers, un 17% menys.
Balears es manté com la principal destinació a Espanya per als viatgers estrangers a l’octubre: aglutina una quarta part de les pernoctacions d’aquest col·lectiu. Li segueixen Canàries i Catalunya. No obstant això, representa només un 3,3% de les pernoctacions realitzades per viatgers nacionals, l’onzè lloc del rànquing de CCAA, que lidera Andalusia amb un 18% del total.
Si s’examinen les pernoctacions que van realitzar aquests viatgers a Balears, baixen tant les d’estrangers (5.510.376, un 2,4% menys) com les d’espanyols (290.382, una caiguda del 31,6%). La baixada s’explica per l’escurçament de l’estada mitjana, que passa de 5,93 a 5,73 dies de mitjana.
Balears és la tercera regió amb major grau d’ocupació per places durant octubre, amb un 62,7%, la qual cosa la situa per darrere de Canàries (71,9%) i Madrid (65,3%). El percentatge és inferior al de l’any passat (64,6%), a pesar que l’octubre de 2019 va haver-hi menys hotels oberts (1.049 enfront dels 1.070 de 2018) i, conseqüentment, menys habitacions (136.263 aquest any) i places (292.635).
El grau d’ocupació en cap de setmana puja fins al 64%. Finalment, el personal emprat estimat per l’INE és de 44.203 treballadors, unes 2.500 menys que el mateix mes de 2018.
Per zones turístiques, Mallorca registra el nombre més gran de pernoctacions, amb 4,6 milions. L’àrea Palma-Calvià suma 1,87 milions. Pitiüses també se situa entre les deu zones turístiques d’Espanya amb més pernoctacions, 784.442.
Per punts turístics, Calvià és el tercer amb més pernoctacions per darrere de Madrid i Barcelona, seguit de Palma. Alcúdia i Sant Llorenç des Cardassar són el novè i el desè punt turístic amb més pernoctacions del país a l’octubre.
D’altra banda, l’índex de preus hotelers va pujar un 2,94% a Balears, per sobre de la mitjana nacional, que és de l’1,47%. La tarifa mitjana diària va pujar un 1,44% a l’octubre a les Illes i se situa en 82,53 euros, per sota de la mitjana nacional (85,77 euros); i els ingressos per habitació disponible van registrar un lleuger descens del 0,13%, fins als 52,26 euros.
Dades generals
En el conjunt del país, les pernoctacions realitzades en hotels espanyols van baixar un 2% a l’octubre amb relació al mateix mes de l’any passat, la seva major caiguda interanual des de juliol de 2018, fins a sumar 30,5 milions. La reculada interanual de les pernoctacions a l’octubre es deu a la caiguda en un 5,6% de les pernoctacions realitzades pels espanyols i al descens en un 0,5% de les efectuades pels estrangers.
L’ocupació hotelera cau un 10% a Mallorca per mor de la fallida de Thomas Cook
La fallida de Thomas Cook provoca pèrdues de vuit milions d’euros als hotels eivissencs
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues