Dos rescatistes pitiüsos es queden sense viatjar a Veneçuela per salvar-hi vides
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
El sindicat CCOO demana al conseller Sáenz de San Pedro que rectifiqui les seves paraules sobre la reducció de la jornada laboral, però el Govern apunta a la manca de mà d'obra com a principal impediment per implantar la mesura
El conseller d’Empresa, Ocupació i Energia es manté. A les Illes Balears, diu, seria complicat reduir la jornada laboral. Alejandro Sáenz de San Pedro ha assegurat que l’economia balear, tal com està avui dia, no ho permet. El principal motiu seria la manca de treballadors i les dificultats que tenen les empreses per trobar personal, segons el conseller.
No ho veu així el sindicat CCOO. Recorda que hi continua havent més de 28.000 persones a l’atur, i reclama al conseller que rectifiqui les seves paraules. La reducció de la jornada laboral és, diu, “necessària i possible”, a més d’una mesura que millora la productivitat empresarial. En aquest sentit, la responsable d’Ocupació i Política Sectorial del sindicat, Maria Àngels Aguiló, ha defensat que la reducció de la jornada laboral ajuda a la conciliació i a la sostenibilitat social.
CCOO també demana al Govern que recapaciti una vegada ha decidit prescindir del reforç d’estiu d’inspecció contra el frau laboral després d’anys en funcionament. “Les decisions d’eliminar aquestes campanyes poden ser un mal missatger per als empresaris que no ho fan bé”, ha dit Aguiló.
Però el Govern aposta per centrar els esforços en altres qüestions, com la prevenció i la reducció de la sinistralitat laboral. La feina inspectora, assegura el conseller, queda coberta amb el pla anual d’inspecció.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
L'empresa pública SILME va treure a concurs la implantació d'un nou programa i alguns tràmits en línia no funcionen
Teresa Comellas, de l'IES Josep Maria Quadrado de Ciutadella, ha tret un 9,878 i ha rebut, en companyia d'altres 19 alumnes, un reconeixement per part del Govern