Els líders del sindicat a les Illes, Catalunya i el País Valencià analitzen les problemàtiques comunes com la sobrepoblació i l'accés a l'habitatge
Comissions Obreres s’oposa a la limitació del nombre de turistes a les Balears i pren distàncies amb la proposta de restringir la compra d’habitatge per part d’estrangers. Són alguns dels temes que han analitzat a Palma els secretaris generals del sindicat a Catalunya, la Comunitat Valenciana i les Illes.
L’aliança entre les Comissions Obreres dels territoris de parla catalana planteja que les tres comunitats comparteixen el problema de la sobrepoblació i de la massificació turística. Malgrat això, els líders sindicals rebutgen posar límits al nombre de visitants, tot i que sí que estan d’acord en accions per mitigar l’impacte del turisme, especialment en temporada alta.
Defensen plans estratègics a llarg termini per diversificar l’economia, però preservant els llocs de feina i, en el cas de les Illes, facilitant el trànsit de treballadors del sector turístic cap a altres sectors que generen feina de més qualitat. Comissions Obreres també ha pres distàncies amb les propostes de limitar la compra d’habitatge per part d’estrangers o no residents, propostes que el Govern s’ha mostrat disposat a estudiar.
L’accés a l’habitatge i la millora de les comunicacions entre les tres comunitats mediterrànies són problemàtiques compartides que avui han exposat a la presidenta del Govern, Francina Armengol. No obstant això, la prioritat del sindicat de cara a aquesta tardor serà la mobilització per aconseguir que la patronal accepti increments salarials per compensar la inflació. Dia 3 de novembre CCOO i UGT han convocat una manifestació unitària a Madrid.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses
Les retransmissions especials situen IB3 com la tercera cadena més vista a les Balears aquest diumenge