Logo IB3N
X

Centenars de persones a les Balears no han pogut acollir-se al procés de regularització

09/07/2026

Centenars de persones a les Balears no han pogut acollir-se al procés de regularització

21

Des que algunes de les més de les 34.000 persones a les Balears han rebut la resolució provisional del procés de regularització, s’han detectat canvis en l’àmbit laboral. D’una banda, ja han començat a millorar les condicions prèvies. Així i tot, els experts detecten que la precarietat s’agreuja entre qui no s’ha pogut regularitzar.

Na Rocío Pérez té 51 anys i actualment està immersa en el procés de regularització i viu amb el seu fill, de 13 anys. Fins ara, però, ha fet feina dins l’economia submergida en el sector de la neteja.

Segons els experts, aquesta és la realitat de centenars de persones a les Balears que no s’han pogut acollir al procés de regularització. Especialment, en sectors com les cures, el camp o la construcció. D’altra banda, valoren positivament que una vegada que obtenen l’autorització provisional, en manco de 72 hores tenen contracte.

Més enllà de l’impacte laboral i econòmic, afirmen que la regularització també té un efecte personal. Un procés que, per a més de 34.00 de persones a les Balears, no només obri la porta al mercat laboral formal, sinó també a un projecte de vida amb més garanties.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT