Salvament Marítim ha mantingut l'operatiu de recerca fins que la Guàrdia Civil ha confirmat que havia arribat a terra
Imatge d'arxiu d'un dispositu de recerca de la Guàrdia Civil a la costa de migjorn de Formentera. Foto XGTur
573Salvament Marítim ha confirmat que s’ha desactivat l’operatiu de recerca de l’altre pescador desparegut a la costa de Formentera, després que la Guàrdia Civil confirmés que l’home havia aconseguit arribar a terra i està viu.
L’operatiu s’ha posat en marxa aquest dimecres, en aigües de Formentera per tractar de localitzar aquest altre pescador desaparegut, a la costa sud de l’illa, a la mateixa zona on havia desaparegut un altre pescador professional, que finalment ha estat localitzat viu.
L’helicòpter Helimer i el vaixell de salvament Guardamar Polimnia han fet feina fins que s’ha desactivat l’operatiu per tractar de localitzar el pescador i el seu caiac. Segons ha explicat un altre pescador, que era a la zona d’Es Ram, a la costa de migjorn de Formentera, els dos pescadors eren allà minuts abans d’arribar la tempesta. Aquest testimoni, en veure que la situació meteorològica empitjorava per l’entrada del temporal, ha partit d’aquell punt i ha tornat a terra. Hores després s’ha donat l’alerta per la desaparició del pescador professional.
Efectius de Salvament Marítim, Guàrdia Civil i altres voluntaris amb embarcacions particulars han rastrejat tota la zona sud de l’illa per tractar de localitzar els dos pescadors desapareguts.
L’helicòpter Helimer ha localitzat un caiac a la deriva en alta mar, però s’està pendent de comprovar si es tracta del mateix caiac en el qual anava l’home desaparegut. De moment, no s’ha localitzat cap cos.
Finalment efectius de la Guàrdia Civil han confirmat a Salvament Marítim que el pescador del caiac havia aconseguit arribar a terra i s’ha suspés la recerca.
El petit ha entrat d'urgència a l'Hospital Mateu Orfila, després que, segons les primeres hipòtesis, li hauria caigut damunt aigua bullent
Una cinquantena d'efectius d'una empresa de desocupació han muntat un control d'accés a l'entrada de l'edifici
El Govern també ha anunciat els noms dels guardonats amb els Premis Ramon Llull d'enguany