Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

És el Projecte Aina, impulsat des de la Generalitat per incloure totes les modalitats d'aquesta llengua
La Intel·ligència Artificial parlarà català. Serà possible gràcies al projecte Aina, que construeix un diccionari oral perquè les màquines aprenguin la nostra llengua. I així ens hi poguem dirigir, a les màquines, en català. Ja hi ha 2.000 hores registrades en diferents dialectes de la llengua catalana: de les Illes, Catalunya i la Comunitat Valenciana.
Qualsevol pot participar-hi. Cerquen voluntaris per enregistrar els diferents sons de la nostra llengua i també la riquesa del lèxic, les paraules que s’utilitzen en tots els territoris.
El projecte nom Aina, en homenatge a la filòloga Aina Moll, la primera directora general de Política Lingúística. I té per objectiu ensenyar les màquines a entendre català perquè, després, puguin dirigir-se a nosaltres en aquesta llengua. La base de dades es posarà a l’abast d’empreses tecnològiques per desenvolupar aplicacions o assistents personals en aquesta llengua. Tots els qui hi vulguin participar, ho poden fer al web projecteaina.cat.
Ara el Govern, així com IB3, col·laboren en el projecte impulsat per la Generalitat de Catalunya perquè aquesta tecnologia inclogui les peculiaritats dialectals del català de les illes.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella
L'home des be visita 105 cases durant tot el dia