Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
És el Projecte Aina, impulsat des de la Generalitat per incloure totes les modalitats d'aquesta llengua
La Intel·ligència Artificial parlarà català. Serà possible gràcies al projecte Aina, que construeix un diccionari oral perquè les màquines aprenguin la nostra llengua. I així ens hi poguem dirigir, a les màquines, en català. Ja hi ha 2.000 hores registrades en diferents dialectes de la llengua catalana: de les Illes, Catalunya i la Comunitat Valenciana.
Qualsevol pot participar-hi. Cerquen voluntaris per enregistrar els diferents sons de la nostra llengua i també la riquesa del lèxic, les paraules que s’utilitzen en tots els territoris.
El projecte nom Aina, en homenatge a la filòloga Aina Moll, la primera directora general de Política Lingúística. I té per objectiu ensenyar les màquines a entendre català perquè, després, puguin dirigir-se a nosaltres en aquesta llengua. La base de dades es posarà a l’abast d’empreses tecnològiques per desenvolupar aplicacions o assistents personals en aquesta llengua. Tots els qui hi vulguin participar, ho poden fer al web projecteaina.cat.
Ara el Govern, així com IB3, col·laboren en el projecte impulsat per la Generalitat de Catalunya perquè aquesta tecnologia inclogui les peculiaritats dialectals del català de les illes.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
Ha estat una col·lisió posterior en marxa al quilòmetre 26 de la carretera vella de Sineu
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil