Detenen un pilot de dron per fer volar l’aparell damunt un acte amb la reina Sofia
La Policia Nacional el va trobar a un catamarà atracat a prop de la Llotja
El compositor cubà oferirà a l'Auditòrium un repertori variat amb cançons afrocubanes, ritmes de blues, improvisacions jazzístiques i clàssics
Amb la mateixa bogeria de les primeres vegades, així és com el compositor cubà Chucho Valdés encara el concert d’avui capvespre a l’Auditòrium de Palma. “És el primer concert de l’any que faig tot sol, sense la banda, només jo amb el meu piano i estic… ah, com boig!” explica un dels grans de la música afrocubana poques hores abans del concert. Quan els dits es col·loquen sobre les tecles del piano, diu que entra en una altra dimensió.
Per avui vespre ha preparat un repertori variat, amb temes que li ensenyà el seu pare, Bebo Valdés, altres amb un toc de blues americà, de jazz, clàssics… i alguna sorpresa, com l’estrena mundial d’una cançó que va compondre fa tan sols dos dies, ‘Nara’, que parla de l’estima i la dedicació d’una de les seves ties a la Cuba de la seva infantesa.
Chucho Valdés continua en una espiral creativa sense aturall. Per a ell, el jazz és llibertat, un estil en evolució constant. “L’artista que es conforma amb el que ha assolit, s’acaba. Jo esper continuar tenint coses a fer, coses per contar” diu el músic. Ara treballa per dur la seva música al gènere simfònic.
El mes que ve rebrà el NEA Jazz Master, el reconeixement més alt a músics de jazz concedit pels Estats Units.
El compositor cubà oferirà a l'Auditorium un repertori variat amb cançons afrocubanes
La Policia Nacional el va trobar a un catamarà atracat a prop de la Llotja
La víctima estava ingressada a l’UCI de l’Hospital Mateu Orfila amb cremades molt greus
L’home hauria saltat al camp i copejat un infant de 12 anys; el jutjat n’ha decretat una ordre d’allunyament
L'Ajuntament de Palma ha prohibit de forma cautelar que l'agressor, un altre venedor, torni al mercat