Mor un ciclista a la carretera de Santa Maria
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
Milenars de persones participen en una protesta per escenificar que el procés sobiranista continua vigent
Reforçar les interconnexions energètiques i apostar per l’hidroducte que ha d’unir Barcelona amb Marsella. És un dels punts del tractat firmat dijous a la cimera al més alt nivell entre Espanya i França, una trobada a la capital catalana que ha estat marcada per la polèmica i l’independentisme.
Espanya i França han ratificat el compromís de connectar Barcelona amb Marsella mitjançant un hidroducte. És una de les claus del tractat signat a Barcelona i que eleva al màxim nivell les relacions entre els dos països. El president del Govern central, Pedro Sánchez, ha afirmat que tots dos governs hi coincideixen: “Europa ha de donar una resposta ferma, contundent”, per assegurar la viabilitat de les indústries i l’acceleració “cap a la transició digital i verda”.
Això a una cimera marcada per la polèmica. En saludar els assistents, el president català ha partit abans que sonassin els himnes nacionals d’Espanya i França. Després, ha fet una declaració institucional. El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha dit que “defensam la participació en plenitud del nostre país a les institucions europees, amb veu pròpia”.
Concentració sobiranista
A més, milenars de persones, unes 6.500 segons la Guàrdia Urbana, han participat en una protesta contra la cimera i per escenificar que el procés sobiranista continua vigent. Una concentració independentista en què el líder d’Esquerra Republicana ha rebut xiulades. Davant les crítiques, el president d’ERC, Oriol Junqueras, ha dit que entén la posició de tothom i que “sempre aprofitarem totes les oportunitats” per reivindicar “els drets del nostre país”. Junqueras ha afirmat que l’independentisme continua ben viu i que el conflicte no ha conclós.
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
El padrí ha hagut de ser traslladat a l'hospital per ser intervengut
Ha estat trobada aquest divendres al matí en la casa d'una finca d’un veïnat
Són 10 habitatges ubicats al carrer de Metge Josep Darder i que han sortit a la venda per un preu màxim de 205.000 €