Palma presenta la programació de les festes de Sant Sebastià: consulta aquí els actes més destacats
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Un lustre després els docents asseguren que el decret de mínims no es compleix en un 34% dels centres privats concertats de Balears
Avui 29 de setembre es compleixen 5 anys de la manifestació més multitudinària que es recorda a les Illes. Més de 100.000 persones varen sortir al carrer per cridar contra el projecte lingüístic del Govern de José Ramón Bauzá. El Tractament Integral de Llengües, el TIL, pretenia millorar l’aprenentatge d’anglès a les escoles disminuint les hores de català.
Un propòsit que va causar una vaga indefinida en el sector de l’educació durant l’estiu del 2013. Un lustre després, ens demanam què ha quedat de la lluita i en quin punt es troba l’ensenyament públic i concertat de les Balears.
Bona part de la societat balear va fer costat als docents i a la unitat d’acció de tota la comunitat educativa en una multitudinària marea verda. El missatge queia de clar, i deixava palès a la classe política que més de cent mil persones no volien ser governades a cop de decret llei. Eren temps de caixa de resistència, on arribaven mostres de solidaritat d’arreu i es varen expedientar distints directors de centres escolars. Els col·lectius participants consideren que la clau de l’èxit del moviment va ser voler tocar un model lingüístic que gaudia d’un consens molt ampli.
Amb tot, els docents creuen que la situació del català a l’escola no ha millorat i que el decret de mínims, que regula un 50% d’hores lectives en català, no es compleix en un 34% dels centres privats concertats.
Després del desgast patit, l’assemblea de docents va ser desconvocada a final de l’any passat.
Biel Company admet “errors” en l’aplicació del TIL durant el Govern de Bauzà
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
També s'ha trobat juntament amb el cadàver els cossos de dos cans
Ha estat a l'estanc Can Ximet que ha venut un dècim del 06703