El personal de cinc escoletes de l’illa d’Eivissa s’ha concentrat davant els centres per demanar una millora en el conveni i una pujada del salari. Se sumen, així, a la vaga convocada a tot l’Estat.
Són escoletes de titularitat pública, però de gestió privada mitjançant subcontractes. Asseguren que el sou del personal és el salari mínim, i moltes educadores estan contractades al 70% i no arriben als 900 euros al mes.
Els baixos salaris no permeten tenir un equip consolidat. En el cas de l’escoleta Menuts de Santa Gertrudis, la seva directora, Judit Sanchis, assegura que cada any 3 educadores se’n van d’allà a fer altres feines més ben pagades.
No s'han perdut la cita la presidenta del Govern, Marga Prohens, i el batle de Palma, Jaime Martínez, a més de regidors i altres representants polítics dels partits del PP i Vox
Això després de rebutjar el recurs que presentà l’Ajuntament contra la decisió cautelar del TSJIB per la denúncia de 22 empresaris contra la conversió en zona de vianants d’aquesta plaça