Macià Blázquez: “El principal problema que tenim és la turistificació”
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania
Ortiz, qui va viure la seva infància a Ciutadella, ha estat reconegut amb la Medalla d'Or de la ciutat
Fernando Ortiz va popularitzar el terme ‘afrocubà’. També va crear el concepte de ‘transculturalitat‘ a principis del segle XX, un concepte que encara avui pot ajudar a repensar l’Europa de la globalització i les grans migracions humanes.
Nascut a Cuba el 1881, Ortiz es va traslladar a Ciutadella un any després on va viure fins als 14 anys, tot i que després va seguir mantenint relació amb l’illa fins a la seva mort l’any 1969. Els seus primers estudis van venir del mestre Joan Benejam, a qui sempre hauria admirat i recordat.
El simposi, celebrat des de dijous al Seminari Diocesà de Ciutadella, ha reunit per primera vegada acadèmics de la Mediterrània i del Carib que esperen que aquest intercanvi de coneixements tingui continuïtat.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania
L'animal va patir una aturada cardíaca mentre era a la plaça a la segona volta
La presidenta s'ha reunit amb el president del Govern central per parlar sobre finançament, condonació del deute i migració en una reunió que ha tengut lloc aquest dimecres