Cent caravanes se citen al Port de Pollença per promocionar aquest tipus de turisme
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
Aquest divendres es compleixen 30 anys de la mort del que està considerat el pintor més important de Menorca
L’escultura de l’artista Pere Pavia dedicada al pintor José Roberto Torrent ja llueix a la placeta del Torrent de Ciutadella ara que es commemora el trentè aniversari de la seva mort. Representants de la família, de l’Ajuntament de Ciutadella i del Consell de Menorca han participat en l’acte de restitució de l’obra que Pavia, mort recentment a Palma a 93 anys, havia fet originalment en ferro cromat. La feina al taller dels germans Martí Hidalgo ha consistit a refer completament l’escultura i fer-ne una rèplica en acer inoxidable per evitar que l’erosió acabi fent malbé l’estructura.
José Roberto Torrent va néixer a Ciutadella el 8 de setembre del 1904. És considerat el pintor més important de Menorca i un dels més importants de les Illes del segle XX. L’artista que va revolucionar la pintura menorquina és, però, també el pintor balear amb més obra produïda i el que ha participat en més exposicions. També el pintor menorquí més guardonat de la història.
Des del 1995 i durant una quinzena d’anys, Pepe Torrent va tenir una casa-museu al nucli antic de Ciutadella. Avui, les seves obres més representatives es poden contemplar a l’exposició permanent oberta al Museu Diocesà.
Torrent va començar a pintar seriosament a partir del 1945. El seu estil, absolutament inconfusible, evolucionaria des de l’impressionisme dels primers anys fins a l’expressionisme de la seva maduresa, fet que li va valer el nom del Van Gogh menorquí.
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
És una de les més tradicionals de la Part Forana de Mallorca
La comunitat educativa lamenta la pèrdua sobtada d’un referent en la formació artística a les Balears
D'altra banda, la jutge pel cas de la mort de la nounada ja ha assenyalat per a dimarts que ve una vista amb ella en relació amb la seva situació processal