Tots els centres educatius de Vila han suspès l’activitat lectiva com a conseqüència de la tempesta
El CEIP Can Misses ha estat un dels més afectats

L'any passat se'n varen detectar 21 nius per diferents zones de Mallorca
Ara és el moment clau per plantar batalla a la vespa asiàtica, que l’any passat va tornar a introduir-se de manera preocupant a Mallorca. D’aquí a poques setmanes, les reines fecundades es despertaran de la seva hibernació i faran els primers nius. Una acció que s’ha d’evitar.
Els apicultors són part essencial en aquest control. Pengen trampes als arbres, amb un líquid fet a base d’alcohol i sucres per atraure aquestes reines.
L’any passat se’n varen trobar 21 nius, i la feina d’aquests dies és vital per protegir les abelles autòctones davant d’un depredador que ja ha fet destrosses a moltes zones del nord d’Espanya.
El COFIB, dependent de la Conselleria d’Agricultura, enllesteix la nova campanya de control i erradicació de la vespa asiàtica. Enguany, és més complicat que mai, perquè el 2024 els nius es varen trobar a molts de punts de l’Illa. Des de Palma, a Calvià, Andratx, Estellencs i Deià.
Un any més, el COFIB demana la col·laboració ciutadana per detectar aquesta espècie invasora. Si algú creu haver vist una vespa asiàtica, pot telefonar al 112, al mateix COFIB o informar-ne a través de l’app línia verda.
Tots som COFIB
El CEIP Can Misses ha estat un dels més afectats
Amb l'objectiu de protegir la seva salut mental, reben un curs per part d'una psicòloga d'emergències
S'espera que els altres 27 activistes espanyols de la flotilla arribin devers la mitjanit d'aquest dilluns a dimarts
La Guàrdia Civil espera els resultats de l'autòpsia, que determinarà si la víctima ha mort de manera natural o si es tracta d'un assassinat