Detenen un pilot de dron per fer volar l’aparell damunt un acte amb la reina Sofia
La Policia Nacional el va trobar a un catamarà atracat a prop de la Llotja
L'any passat se'n varen detectar 21 nius per diferents zones de Mallorca
Ara és el moment clau per plantar batalla a la vespa asiàtica, que l’any passat va tornar a introduir-se de manera preocupant a Mallorca. D’aquí a poques setmanes, les reines fecundades es despertaran de la seva hibernació i faran els primers nius. Una acció que s’ha d’evitar.
Els apicultors són part essencial en aquest control. Pengen trampes als arbres, amb un líquid fet a base d’alcohol i sucres per atraure aquestes reines.
L’any passat se’n varen trobar 21 nius, i la feina d’aquests dies és vital per protegir les abelles autòctones davant d’un depredador que ja ha fet destrosses a moltes zones del nord d’Espanya.
El COFIB, dependent de la Conselleria d’Agricultura, enllesteix la nova campanya de control i erradicació de la vespa asiàtica. Enguany, és més complicat que mai, perquè el 2024 els nius es varen trobar a molts de punts de l’Illa. Des de Palma, a Calvià, Andratx, Estellencs i Deià.
Un any més, el COFIB demana la col·laboració ciutadana per detectar aquesta espècie invasora. Si algú creu haver vist una vespa asiàtica, pot telefonar al 112, al mateix COFIB o informar-ne a través de l’app línia verda.
Tots som COFIB
La Policia Nacional el va trobar a un catamarà atracat a prop de la Llotja
La víctima estava ingressada a l’UCI de l’Hospital Mateu Orfila amb cremades molt greus
L’home hauria saltat al camp i copejat un infant de 12 anys; el jutjat n’ha decretat una ordre d’allunyament
L'Ajuntament de Palma ha prohibit de forma cautelar que l'agressor, un altre venedor, torni al mercat