Cent caravanes se citen al Port de Pollença per promocionar aquest tipus de turisme
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
La sobreexposició a xarxes socials, tant d'adults com de menors, té conseqüències
Hi ha gent que comparteix imatges habitualment a les xarxes socials o per whatsapp i altres persones que prefereixen no fer-ho. Tot plegat afecta un dret fonamental: el dret a la intimitat.
El catedràtic de Dret de la UIB Pedro Grimalt explica què comporta aquest dret: “És un àmbit en el qual tenim un conjunt d’informacions i activitats i decidim si l’altra gent pot conèixer-les o no. Encara que sigui d’allò més banal, és igual. És sagrat”.
Els qui més s’exposen, normalment, són els joves. “Per a ells val molt poc, la intimitat”, lamenta l’expert en xarxes socials Silvestre del Río, fundador d’Educando proteges. “Ells prefereixen un m’agrada, un seguidor o una visualització més d’un vídeo que mantenir la intimitat”.
I, d’altra banda, hi ha les famílies que pengen imatges dels seus fills. El 60% dels menors de 6 mesos tenen presència a xarxes. “Els menors són menors, i el deure dels adults és protegir-los. La sobreexposició a les xarxes socials dona molta informació delicada que se’ls pot girar en contra”, diu. Segons explica, més del 70% del material pedòfil comissat l’havien penjat les famílies mateixes.
A partir dels 12 anys, els menors es poden negar que els progenitors comparteixin imatges seves. Però, per això, han de considerar que són negatives per a ells. Per ara, són conductes acceptades socialment. Però tenen conseqüències. Grimalt sentencia: “Sense dret a la intimitat no hi ha lliure desenvolupament de la personalitat. I com més ho restringim, més iguals serem tots”.
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
És una de les més tradicionals de la Part Forana de Mallorca
La comunitat educativa lamenta la pèrdua sobtada d’un referent en la formació artística a les Balears
No és l'únic edifici afectat per desperfectes d'aquesta casta