Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
El delegat a Balears de la Unió Espanyola Fotovoltaica, Jordi Quer, dona alguns consells per consumir menys
El concepte eficiència energètica fa anys que es va posar de moda. Primer, va ser un terme abstracte. Poc després, ja es va plasmar en el dia a dia dels ciutadans, que l’han hagut d’adaptar a les seves vides. “Hem millorat a la força perquè els productes que consumeixen electricitat o energia són de cada vegada més eficients: el rentaplats és més eficient, una gelera és més eficient, una bombeta led és molt més eficient i quan compram un cotxe també gasta menys”, enumera el delegat a Balears de la Unió Espanyola Fotovoltaica, Jordi Quer. Així mateix, fa incidència en què hem après a la força perquè “els preus dels combustibles són de cada vegada més elevats i, allà on no es mirava el que consumíem, ara som més conscients i intentam gastar menys”.
Tot i els avenços, queda molt per fer, sobretot molta conscienciació ambiental. “Reduir és no consumir, no consumir és ser eficient, ser eficient és ser ecològic”, comenta Quer, qui afegeix que això és possible amb els hàbits que siguin sinònim de consumir, com ara utilitzar transport públic o reduir reciclant o reutilitzant.
I per reduir combustibles fòssils i emissions, ara vivim el boom fotovoltaic. El delegat a les Balears de la Unió Espanyola Fotovoltaica assegura que “viure a un pis no és una excusa perquè hi ha moltes instal·lacions de tipus comunitari sigui per la comunitat de veïnats o d’autoconsum compartit”.
Apagar els aparells que no feim servir, rentar i planxar la roba d’una sola vegada o aprofitar el llum natural als nostres habitatges són altres exemples de bones pràctiques per millorar l’eficiència energètica.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil