Palma presenta la programació de les festes de Sant Sebastià: consulta aquí els actes més destacats
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Qui no cumpleixi amb el registre s'exposa a multes i a la retirada de la llicència
A partir d’avui, els propietaris d’habitatges destinats al lloguer vacacional que no compleixin amb el registre dels turistes que allotgen s’enfronten a multes econòmiques i, fins i tot, a la retirada de la llicència. El tràmit es fa a través d’un codi que lliura la Guàrdia Civil o bé la Policia Nacional, depenent del municipi.
En aquest quarter de la Guàrdia Civil de Santa Margalida s’han donat d’alta uns 300 habitatges destinats a lloguer vacacional en el darrer mes i mig perquè els seus propietaris puguin registrar els turistes.
Un tràmit que s’ha de fer a la Policia Nacional o a la Guàrdia Civil, depenent del municipi. Es pot fer a qualsevol quarter, és més ràpid, però, si es fa al que correspon per ubicació de l’habitatge.
Amb el codi, s’accedeix al registre de la Guàrdia Civil o al de la Policia Nacional. Aquí s’hi han d’introduir les dades dels turistes majors de 16 anys que, com si fos un hotel, han inclòs a un part d’entrada.
A més, aquest document s’ha de numerar i arxivar com si fos un llibre de registre. I cada llibre de registre complet, és a dir, amb 500 fulles, s’ha de guardar durant 3 anys per possibles requeriments futurs.
Aquest control sobre els clients dels habitatges turístics ja era obligatori abans. Però a partir d’ara qui no el compleixi s’exposa a multes econòmiques de fins a 30.000 euros i a la retirada de la llicència de lloguer turístic.
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
També s'ha trobat juntament amb el cadàver els cossos de dos cans
Ha estat a l'estanc Can Ximet que ha venut un dècim del 06703