Un home ha mort en caure una roca damunt casa seva a cala Sant Esteve, as Castell
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
L'exdirector general, Pere Batle, ha negat haver comès irregularitats en la gestió de l'entitat
/EFE
91Comença a l’Audiència Nacional el judici a la cúpula de l’antiga Sa Nostra, i a un extreballador d’una immobiliària, per unes operacions urbanístiques irregulars que varen derivar en la fallida de la caixa d’estalvis. Estan acusats d’apropiació indeguda.
Les operacions, una de les quals era una promoció a Son Bordoi de Palma, s’haurien fet, segons les acusacions, sense valorar els riscos financers que suposaven ni controlar les aportacions que es feien a la immobiliària. Varen deixar un forat que arriba als 65 milions i mig.
Avui, en el torn de les qüestions prèvies, la defensa dels exdirectors generals de l’entitat, Pere Batle i Pau Dols ha demanat la nul·litat del procés perquè assegura que les acusacions ni tan sols saben quins són els delictes i quins són els fets pels quals acusen.
La seva defensa, l’advocat Eduardo Valdivia, ha lamentat també que les acusacions el que volen aconseguir amb aquesta actuació és “la pena del banc dels acusats”. Valdivia ha afirmat que les acusacions no tenen cap hipòtesi probatòria dels delictes que pesen contra Pere Batle i Pau Dols. Ambdós exdirectius s’enfronten a quatre anys de presó pels delictes d’apropiació indeguda i administració deslleial.
L’exdirector general de l’antiga sa Nostra, Pere Batle, ha negat haver comès irregularitats en la gestió de l’entitat i ha assegurat que la seva gestió no va dur a Sa Nostra a la seva desaparició. D’aquesta manera s’ha defensat de les acusacions que asseguren que ell i l’altre exdirectiu, Pau Dols, varen autoritzar operacions arriscades sense cap classe de control.
Pere Batle ha assegurat que una cosa sagrada era complir sempre el que marcava el manual de política de riscos de l’entitat bancària. També ha reconegut que quan va estar al capdavant de Sa Nostra va finançar 4.000 habitatges del promotor Martí Gual. És l’empresari a qui més crèdit atorgà. Tot i això Batle ha defensat aquestes operacions, ja que ha dit que l’empresari era una persona escrupolosa i sempre va gestionar bé les seves empreses. La Fiscalia, en canvi, considera que aquestes operacions es varen dur a terme sense cap classe de control ni estudis de viabilitat.
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
Les fulles queden picades i s'umplen de petits forats causats per aquest insecte
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari