Ja s’han aplicat més de 58.000 vacunes a les Illes, segons les darreres dades de la Conselleria de Salut. 21.000 persones n’haurien rebut les dues dosis i estarien totalment vaccinades. Avui, s’ha iniciat el procés de vacunació als centres de dia.
Amb 98 anys, Francisca López ha estat la primera usuària del centre de dia Reina Sofia que ha rebut la vacuna. Una altra Francisca, de llinatge Díaz, va rebre l’alta a l’hospital Sant Joan de Déu ahir, després d’un mes i mig ingressada amb coronavirus. Avui, l’han vacunat. La tercera Francisca, de cognom Servera, també el va passar. Encara s’emociona quan ho recorda.
Com elles, 18 usuaris del centre de dia Reina Sofia de Palma han estat inoculats amb la vacuna de Pfizer. Cadascú amb les seves circumstàncies personals, independentment de l’edat, el grau de dependència o patologies prèvies. També s’ha posat la primera dosi de la vacuna als 18 treballadors del centre que estan en contacte directe amb els usuaris, siguin infermers, netejadors o xòfers. Els que tenen menys de 55 anys han rebut el vaccí d’Astrazeneca.
Avui arribarà el vaccí a 9 centres de dia de Palma. Eivissa i a Menorca ho faran demà. Salut espera haver posat la primera dosi de la vacuna als 1.500 usuaris i treballadors d’aquests centres a final de la setmana que ve.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular