Accident mortal d’un motorista a Sóller
El conductor ha xocat contra un pal de la catenària del tramvia
L’objectiu és reduir la bretxa digital i facilitar l’ús del mòbil i les eines digitals
Aquesta setmana ha començat a les Illes Balears el curs gratuït Vida digital, destinat a persones majors de 55 anys. Aquesta iniciativa s’emmarca dins el programa Grans Actius, amb l’objectiu de reduir la bretxa digital i oferir eines pràctiques per a l’ús quotidià de les tecnologies, especialment el telèfon mòbil.
Valldemossa és un dels municipis que avui ha donat el sus a més d’una desena d’alumnes amb una mitjana d’edat de 65 anys. És el cas de na Magdalena, que cerca perdre la por de les noves tecnologies, o de n’Esteve, que s’hi ha inscrit perquè topa amb dificultats per fer tràmits telemàtics o utilitzar el mòbil de manera autònoma.
Actualment, el curs s’imparteix en 79 ubicacions de 27 municipis arreu de les Illes. Està previst que s’hi vagin afegint nous grups fins a arribar-ne a un total de 185, amb 2.700 alumnes inscrits.
El curs té una durada de 108 hores, repartides en dues sessions setmanals. L’ensenyament és pràctic i adaptat a les necessitats de la gent gran: inclou des de comunicació digital i navegació segura fins a la gestió de la identitat digital o l’accés als serveis en línia.
Finançat amb fons europeus Next Generation, el projecte representa un pas decidit per garantir que les persones grans no quedin enrere digitalment i es puguin integrar plenament en una societat cada cop més connectada.
Més informació a: gransactius.org.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El conductor ha xocat contra un pal de la catenària del tramvia
La reforma ha suposat una inversió de 3,4 milions d'euros
La víctima, de 55 anys, hauria consumit heroïna en mal estat; la investigació continua oberta i no es descarten noves detencions