Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Varen haver de sembrar tard i ara ha fet massa calor de cop
Els cerealistes de Mallorca han començat a segar la garba de civada a escarada, perquè els pagesos no en tenien gens de romanent per alimentar el bestiar: “A més el gra s’ha rostit aviat per mor del sol que ha fet les darreres setmanes”, explica Joan Miquel Gelabert, pagès de Sineu.
Temen, però, que la palla que ara embalen en tanta quantitat els faci falta més endavant i que es vegin abocats a dur-ne de fora. Pel que fa al gra, creuen que l’anyada serà magra. Ho atribueixen al temps. Varen sembrar tard per mor de les pluges de final d’any i llavors a principi d’enguany no va caure cap gota: “Ha estat un any molt atípic, vàrem sembrar al gener i hi ha redols on la planta no ha crescut, no esperam res bo”, conta Toni Mestre, pagès d’Ariany.
A més, l’encariment del gasoil i dels adobs tampoc els juga a favor i serà mal de fer, diuen, treure profit de la collita d’enguany.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
Ha estat una col·lisió posterior en marxa al quilòmetre 26 de la carretera vella de Sineu
El conductor, el qual compta amb diversos antecedents, va fugir després de l'accident, tot i que finalment es va lliurar diumenge davant la Policia Local