Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
L'Ajuntament la vol convertir en un centre d'interpretació del fang
Ja han començat les obres de rehabilitació de l’antiga Olleria de Can Palou de Pòrtol. L’edifici està pràcticament en runes i l’Ajuntament de Marratxí vol evitar que es degradi encara més i, en un futur, convertir-lo en un centre d’interpretació del fang.
Algunes parts de l’antiga olleria havien quedat tapades per la vegetació. S’han retirat els enderrocs i la vegetació que tapava bona part de l’edifici. En aquesta primera fase d’actuació, es reformarà la coberta, inexistent en algunes sales, i l’estructura, per evitar que encara es degradi més.
Les tasques s’han de fer amb molta cura, per tal de preservar el molí de sang, els morters i les pasteres i el forn de quatre pisos on es posaven a coure les peces de fang. El repte és utilitzar els mateixos materials, com la pedra, el fang vermell i el marès, entre d’altres, per aconseguir una rèplica exacta.
El Consistori ha invertit una primera partida de 182.000 euros per executar la primera fase de la rehabilitació, però hi té projectats plans de futur. L’Olleria de Can Palou va aturar l’activitat l’any 1956. El 2016, l’Ajuntament va comprar l’edifici i el va catalogar com a Bé Insular de Patrimoni Històric de Mallorca.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La festa més popular guanya presència a les barriades de Palma i ja són més de cent les confraries que faran bauxa dia 19
L'assistència de gent ha estat tan multitudinària que algunes persones han hagut de quedar a fora